Sökning: "younger users"

Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser innehållade orden younger users.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. Äldres användning och upplevelse av 1177.se : En kvalitativ analys

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Freja Jakobsson; Johan Sörlin; [2024]
    Nyckelord :1177; UTAUT; digital healthcare services; seniors; patient portal; 1177; UTAUT; digitala vårdtjänster; äldre; patientportal;

    Sammanfattning : Regeringen är skyldig att framställa och tillhandahålla allmänna tjänster till alla medborgare oberoende av åldersgrupp, etnicitet och kön. Regeringen har som ambition att digitalisera offentliga sektorer för att skapa en mer lättillgänglig och effektiv service, med målet att skapa en enklare vardag för medborgare. LÄS MER

  3. 3. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  4. 4. Fast Art – A Virtual Fashion Exhibition

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Eva Masiero; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Fashion; Virtual Reality; Art; Co-Design;

    Sammanfattning : This thesis focuses on research through the design process of building an immersive Virtual Reality (VR) experience concept resembling a digital art gallery. It covers the topics of sustainable fashion, changing people’s perspectives and behaviour, and new technologies like VR and Artificial Intelligence (AI). LÄS MER

  5. 5. Mörkt läge : Seniorers upplevelse av mörkt läge ur ett användbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Kajsa Magnusson; Sandra Sanfridsson; Amanda Tanasković; [2023]
    Nyckelord :Mörkt läge; Användbarhet; Seniorer; Sociala medier; Facebook; Informationsarkitektur;

    Sammanfattning : Dark mode, an increasingly popular design trend, is a user interface that uses light text and icons on a dark background. As most social media platforms have adopted this trend it’s important that the interface is also designed with usability in mind. LÄS MER