Sökning: "youtube marknadskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden youtube marknadskommunikation.
1. Borde Bolaget Bättra Babblet? : En visuell retorikanalys av Systembolagets CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företag engagerar sig allt mer i marknadsföring som belyser deras samhällsåtgärder, vilket går under benämningen Corporate social responsibility [CSR]. Ett företag som applicerar CSR i sin kommunikation är Systembolaget. Systembolaget är ett monopoliserat företag som på uppdrag av svenska staten säljer alkoholhaltiga drycker. LÄS MER
2. Den digitala berättelsens många ansikten - en kvalitativ fallstudie om samskapande av värde i ett plattformsföretags digitala storytelling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att vinna fördjupad förståelse om hur ett plattformsföretag samskapar värde med sina konsumenter genom sin digitala storytelling. Vidare avsåg studien undersöka hur samskapat värde kommuniceras strategiskt. Studien använde sig av en textanalys och är av kvalitativ fallstudiekaraktär. LÄS MER
3. Hipsterskit, men fylld med vegetabilisk dynamit : "Stämmer allt du fått lära dig om mjölk?" En kvalitativ innehållsanalys av Oatlys reklamkampanj
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie kommer att fokusera på hur ett växande företag använder sig av det sociala mediet Youtube. Studien analyserar Oatly, ett svenskt företag som nyligen blev fälld i marknadsdomstolen efter att Svensk Mjölk stämt dem för vilseledande marknadsföring. LÄS MER
4. Tittarens medvetenhet kring influencers samarbete med företag : En kvalitativ receptionsanalys om kommentarer gällande PR Hauls och sponsrat material på Youtube
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker kommentarsfälten till fyra olika videoklipp på Youtube innehållande sponsrat material och PR hauls. Studien lyfter fram begrepp som opinionsbildare och opinionssökare samt beskriver förhållandet mellan dessa ur ett historiskt perspektiv. LÄS MER
5. B2B-företags varumärkesbyggande online : En studie av den nordiska industrisektorns inträde på YouTube
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Internet har förändrat sättet att kommunicera, och numera erbjuds ett vidsträckt spektrum av kommunikationsalternativ att sprida information genom. Ett av alternativen utgörs av YouTube, som också visat sig utgöra ett starkt medium för företag att nyttja i marknadsföringssyfte. LÄS MER