Sökning: "youtube samarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden youtube samarbete.
1. Kommersialisering på barnens bekostnad : En studie om hur barn positioneras på sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur barn positioneras av sina föräldrar i kommersiella samarbeten på Youtube och Instagram, samt om logiken för respektive medie har betydelse för hur barnen blir positionerade. Studien har inspirerats av tidigare forskning kring fenomenet sharenting, där vi ville göra en djupdykning i ämnet. LÄS MER
2. Garderobstaktik som visuell retorik : En kvalitativ studie av tre Youtube-influencers argumentation för en hållbar personlig stil
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : Under det senaste årtiondet har sociala medier använts av mode-influencers till att sprida sina budskap om personlig stil. Med de senaste årens klimatintresse har början till ett skifte skett från att uppmuntra till konsumtion till att i stället skapa medvetenhet om textilindustrins negativa påverkan på miljön. LÄS MER
3. Betalt samarbete eller pressutskick från influerare - En studie om hur trovärdigt följarna anser marknadsföringsmetoderna är på Instagram och Youtube
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Marknadsföring genom influerare har under de senaste åren utvecklats från att vara en marknadsföringsmetod till en miljonindustri. Relationen mellan en influerare och hens följare är avgörande för hur väl en influerare utstrålar förtroende och är kapabel till att förmedla trovärdiga åsikter samt rekommendationer. LÄS MER
4. ”Videon är i samarbete med…” : En explorativ fallstudie om reklambudskap som barn exponeras för på YouTube
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Social medier-influencers har blivit mer användbara i företags marknadsföringsstrategier, tack vare deras höga följarantal och möjlighet att skapa stor spridning till en bred allmänhet. YouTube är en populär plattform som innehåller mycket reklamsamarbeten och marknadsföring från just influencers. LÄS MER
5. "Det var inte tydligt att det var ett samarbete." : En kvalitativ studie om konsumentens upplevelse av annonsmärkning på Youtube
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad kunskap om konsumenters uppfattning av märkta samarbeten. En kvalitativ forskningsmetod genomförs där respondenterna får ta del av tre exempelvideor med en fiktiv influencer som praktiserar olika former av deklarationer. LÄS MER