Sökning: "youtube ungdomar kvalitativ"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden youtube ungdomar kvalitativ.
1. Public Service framtid i de ungas händer : En kvalitativ studie om gymnasieelevers användande av och åsikter om svensk public service.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Public service media has a big role in the traditional media in Sweden. Historically, they constructed a shared cultural reference and applied news and facts to people to make it possible for them to be educated citizens. However, public service and other traditional media have a difficulty reaching young people today. LÄS MER
2. Lyxig, drömmig och sexig : En kvalitativ innehållsanalys av sponsrade youtube-videor- hur skönhetsideal reproduceras genom influerare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Plattformen Youtube grundades år 2005 och har sedan dess fortsatt att konstant expandera. Idag är Youtube en världsledande medieplattform med miljontals användare som konsumerar, publicerar och delar youtube-videor. LÄS MER
3. Lek eller allvar? En roligare behandling : Bordsrollspel som behandlingsmetod och social färdighetsträning
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : I denna studie undersöks hur bordsrollspel kan användas i en behandlingskontext. För att studera detta har vi genomfört en kvalitativ studie av verksamma utövares medverkan i podcaster och panelsamtal uppladdade på Youtube där de berättar om metoden. LÄS MER
4. (O)hälsosamma förhållanden på YouTube : En kvalitativ studie om hur aktiva ungdomar uppfattar att deras hälsobeteenden påverkas av att följa fitness-influencers på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur ungdomar som tränar upplever att fitness-influencers på YouTube påverkar deras hälsobeteenden. Detta för att på så sätt bidra med kunskap åt samhället om den konkreta effekt som marknadsföringen av träning och kost har på sociala mediekanaler för att börja täcka det forskningsgap som berör hälsorelaterade beteenden. LÄS MER
5. Unga tjejers upplevelser av YouTube-influencers innehåll och vad det har för betydelse för deras konsumtion och identitetsskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : YouTube har blivit en plattform där unga tjejer spenderar mer tid än någonsin tidigare. Det har blivit en plattform där YouTube-influencers uttrycker sin kreativitet och förmedlar personligt innehåll. De blir således individer med stort inflytande över sin publik. LÄS MER