Sökning: "ytinlärning"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet ytinlärning.

  1. 1. Högstadieelevers och svensklärares syn på kamratbedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning i svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amina Dedovic; [2021]
    Nyckelord :Kamratbedömning; kamratrespons; återkoppling; formativ bedömning; kunskapsutveckling; högstadielever; svensklärare; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Eleverna brukar i undervisningssammanhang utföra en formativ kamratbedömning av varandras skolarbeten och stödmaterialet Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter från Skolverket (s. 9) påvisar att formativ bedömning är bra för lärande. LÄS MER

  2. 2. Högstadieelevers och svensklärares syn på kamratbedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning i svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amina Dedovic; [2020]
    Nyckelord :Kamratbedömnin g; kamratrespons; återkoppling; formativ bedömning; kunskapsutveckling; högstadielever; svensklärare; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Eleverna brukar i undervisningssammanhang utföra en formativ kamratbedömning av varandras skolarbeten och stödmaterialet Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter från Skolverket (2011, s. 9) påvisar att formativ bedömning är bra för lärande. LÄS MER

  3. 3. Rationella tal i grundskolan : Systematisk litteraturstudie om sambandet mellan introduktion och elevers kunskapsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Maja Jeppsson; [2020]
    Nyckelord :bråk; decimaltal; kunskapsutveckling; lärande; rationella tal;

    Sammanfattning : Elever i svensk grundskola har dokumenterade svårigheter inom området för rationella tal. I ett normerande utbildningssystem, där elevers kunskaper mäts mot uppställda mål, kommer vissa erfaranden och ageranden att anses mer giltiga än andra. LÄS MER

  4. 4. Elevers resursanvändande : Vilka resurser använder elever i sina förberedelser införprov, och har resursanvändandet någon betydelse förstudieresultatet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Jörgen Lindholm; [2016]
    Nyckelord :resources; learning techniques; approaches to learning; motivation; exam result; learning approach level; surface level learning; deep level learning.; resurser; studieteknik; inlärningsstrategi; motivation; provresultat; lärandenivå; ytinlärning; djupinlärning;

    Sammanfattning : Learning techniques, approaches to learning and motivation have a great impact on pupils’exam results. This study has focused on mapping what resources pupils prefer when studyingto a test, and if any connection can be traced between their preferences for resources andtheir exam result. LÄS MER

  5. 5. Självständigt arbete sett ur studerandes perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Eeva Irvankoski; [2013]
    Nyckelord :Självständigt arbete i högskolestudier;

    Sammanfattning : BAKGRUND Den här studien fokuserar på studenternas syn och uppfattningar av självständigt arbete i högskolestudier. Först ges en överblick över själva begreppen och vidare förs diskussioner om dess innebörd. Därefter beskrivs olika teorier som bas för självständigt agerande. LÄS MER