Sökning: "ytlig inlärning"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden ytlig inlärning.
1. Unsupervised Image Classification Using Domain Adaptation : Via the Second Order Statistic
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknikSammanfattning : Framgången inom maskininlärning och djupinlärning beror till stor del på stora, annoterade dataset. Att tilldela etiketter till data är väldigt resurskrävande och kan till viss del undvikas genom att utnyttja datans statistiska egenskaper. LÄS MER
2. Disadvantages of using non-linear video in shallow learning situations : A critical perspective on current trends
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Video learning material has reported benefits to in-person lectures, and it can improve knowledge transfer (Bishop & Verleger, 2013; Kim, 2013). Modern educational methods such as flipped classroom and MOOCs (MOOC, 2016) depend on implementing video as a learning resource. LÄS MER
3. Språk och lärande : En studie om andraspråkselevers inlärning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att belysa hur elever med utländsk bakgrund upplever sina kunskaper inom det svenska språket och i så fall på vilket sätt de anser att dessa kunskaper påverkar deras möjligheter till inlärning. För att uppfylla syftet med undersökningen har jag valt att utgå från följande frågeställning: Upplever elever med utländsk bakgrund att deras kunskaper i svenska språket påverkar deras möjligheter till inlärning? På vilket sätt i så fall? För att uppfylla uppsatsens syfte och söka svar på frågeställningen har studien utgått ifrån kvalitativa intervjuer med 10 elever på en gymnasieskola i Uppsala. LÄS MER
4. Barns motoriska reflexer : vilken kunskap behövs hos förskollärare enligt en sensomotorisk reflexpedagog, en idrottslärare och tre specialpedagoger?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att göra tydligt vilken kunskap förskollärare behöver om motoriska reflexer i sitt arbete med barn samt ge en bild av verkligheten ute på fältet, vilken kunskap om reflexer finns hos förskollärare? I studien har fem intervjuer genomförts samt en rikstäckande enkätundersökning riktad till 400 förskollärare. Resultatet visar att förskollärare behöver en grundläggande kunskap om reflexer för att kunna observera, förstå och vidta alt. LÄS MER
5. Läromedelsprovens spegling av styrdokumenten ur ett matematiskt kompetensperspektiv
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Ensidighet i matematikundervisning och matematikinlärning kan leda till brist på förståelse och ytlig kunskap hos elever. Syftet med studien var att undersöka vilken typ av kunskap elever testas på och därigenom få reda på om den kunskapssyn som lyfts fram i styrdokumenten även betonas i proven. LÄS MER