Sökning: "z generationen"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden z generationen.
1. Organisatoriskt arbete för att attrahera och behålla Gen Z. En fallstudie på ett företag inom bank- och finansbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Gen Z, individer som i den här studien bedöms vara 22-28 år gamla, antas vara den hittills största generationen på planeten och är i skrivande stund på god väg in i arbetslivet. Med dagens alla möjligheter som ges den nya generationen blir det allt viktigare för organisationer att sticka ut på marknaden för att attrahera och behålla medarbetare. LÄS MER
2. ATT FÖRSTÅ GEN Z ÄR ATT FÖRSTÅ FRAMTIDEN : En kvalitativ studie om hur Generation Zero ser på sitt arbetsliv och hur det kan påverka arbetsmarknaden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Just nu sker ett generationsskifte på arbetsmarknaden där Generation Zero nu etablerar sig. Arbetstagare och arbetsgivare har svårt att nå ut till varandra, vilket resulterar i rekryteringsproblematik. Därefter har många unga börjat ifrågasätta kopplingen mellan arbete och självförverkligande. LÄS MER
3. Vad är det som är så roligt? : En kvalitativ intervjustudie som undersöker Generation Zs konstruktion av humor och dess betydelse för det kollektiva identitetsskapandet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Generation Z, personer födda mellan åren 1997-2012, är unika i deras egenskap av att vara den första generationen digital natives, det vill säga med liten eller ingen erfarenhet av ett liv utan internet. Ytterligare en unik identifikationsmarkör som lyfts fram hos generationen är deras egenartade humor, som beskrivs som abstrakt, oförståelig och intern. LÄS MER
4. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER
5. Attrahera generation Z: Anställdas Employer Branding arbete på sociala medier : En kvalitativ flerfallsstudie baserat på anställda med Employer Branding ansvar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: Sociala mediers inverkan på samhället har genererat fundering kring hur sociala medier används för att stärka arbetsgivarvarumärket. Det visas ständigt hur företag väljer att marknadsföra sig via sociala medier för att locka kandidater med vad de har att erbjuda. LÄS MER