Sökning: "zbrush"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet zbrush.

  1. 1. Designing a Game Weapon : Start to Finish

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Petter Setterberg; [2016]
    Nyckelord :game modelling; pipeline; workflow; computer game; Zbrush; digital sculpting; polygon;

    Sammanfattning : The workflow of different game modelling artists is explored, with the goal of creating a melee weapon designed for games. A low polygon weapon was created using the research into the most common components from professional workflows of creating game models. LÄS MER

  2. 2. Processen för att skapa en spelkaraktär

    M1-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :David Paskén; [2013]
    Nyckelord :Autodesk Maya; ZBrush; Topogun; UVLayout; Karaktärsdesign; Normal-mapp; UV-mapp;

    Sammanfattning : Dagens spel har väldigt väl utvecklade karaktärer men hur skapar man en karaktär egentligen? Denna rapport kommer att handla om processen för att skapa en spelkaraktär, man kommer att ta en titt på vilka verktyg och program som kan användas sig av när man skapar en spelkaraktär. Man kommer även skapa en egen karaktär och använda sig utav några utvalda program för att skapa den och kommer även undersöka lite om de program som har använts i skapandet av den karaktär som kommer skapas för att få en bättre förståelse för hur man kan göra när man skapar en karaktär och kommer i slutet gå igenom resultatet av arbetet på denna karaktär och vad man har kommit fram till. LÄS MER

  3. 3. Game art workflow: Open-source and comercial programs

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Zebastian Aspenfelt; [2012]
    Nyckelord :Blender; Pixologic Zbrush; open-source; Adobe Photoshop; Autodesk Maya; Gimp; Alchemy; Pixologic Sculptris; commercial; game;

    Sammanfattning : For years, game companies have been using different programs for the creation of the newest most inspiring games. A short presentation about different programs used for game art is provided with key aspects in developing art for games in character production. One aim is to showcase the potential of open-source programs. LÄS MER

  4. 4. Comparisons of Sculpting Efficiency Between Mudbox and ZBrush

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Isabell Sarstedt; [2012]
    Nyckelord :Sculpting; modeling; 3D; 2.5D; base mesh; Autodesk Mudbox; Pixologic ZBrush.;

    Sammanfattning : It is difficult to navigate throughout todays existing sculpting and modeling software. Industry drives the development in this area by “time versus quality.” It is difficult to know which software is the most suitable to learn for sculpting details, as well as which one is the most efficient for beginners. LÄS MER

  5. 5. Karaktärsdesign till datorspel : Om att skapa en samuraj och hans 2-årige son, med hjälp av Maya och Zbrush

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :David Ljungstedt; [2008]
    Nyckelord :Karaktärsdesign; Datorspel; Samuraj; Son; Maya; Zbrush;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur jag arbetat med att ta fram två spelbara karaktärer, en så historiskt korrekt samuraj som möjligt och en 2-årig pojke, som skulle kunna vara hans son. Båda ska uppfylla kraven för nästa generations dataspel. Jag har skrivit om arbetsprocessen, och om de svårigheter jag stött på. LÄS MER