Sökning: "zlatan volvo"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden zlatan volvo.

  1. 1. Z/V En sociosemiotisk undersökning av en multimodal text

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Jan Karlsson; [2016-07-13]
    Nyckelord :Volvo; Zlatan; visuell text; multimodal analys; gymnasieelever; läroplanen;

    Sammanfattning : Uppsatsen beskriver mötet mellan Volvo XC70 feat. Zlatan och 42 gymnasieelever i en sociosemiotisk undersökning. En sådan undersökning syftar till att frilägga med vilka medel en visuell text styr mottagarens tolkning i en viss riktning. LÄS MER

  2. 2. Omvänd Celebrity Endorsement : Överförs värden från företag till kändis?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sebastian Andersson; Oskar Larsson; [2016]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Zlatan Ibrahimovic; Robyn; Volvo Meaning transfer model; image;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om Celebrity Endorsements, det vill säga samarbeten där kändisar borgar för en produkt eller ett företag i syfte att utbyta värden och förhoppningsvis öka försäljningen. Tidigare forskning inom detta område är fokuserat på vad en kändis kan tillföra företaget. LÄS MER

  3. 3. Jag vill leva, jag vill dö i Zverige : en semiotisk analys om hur reklamfilmen ”Made by Sweden” reproducerar en svensk nationell identitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellen Lissman Berggren; [2015]
    Nyckelord :Marknadsföring; Myten; Nationell identitet; Reklam; Roland Barthes; Svenskhet; Sverige; Volvo; Zlatan; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen har som mål att i förstahand analysera reklamfilmen Made by Sweden feat. Zlatan som släpptes i februari 2014. I arbetet finns det en önskan om att undersöka reproduktionen av en svensk nationell identitet. LÄS MER

  4. 4. Personal Sports Branding in the Digital Age: The Case of Zlatan Ibrahimovic

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ekaterina Samoylina; [2015]
    Nyckelord :Zlatan Ibrahimovic; personal sport branding; nation branding; nation brand of Sweden; personal brand online; cultural branding; digital age; social media;

    Sammanfattning : The rise of digital media has caused transformations and new phenomena in different fields. In the digital age such branches as personal sports branding and nation branding has acquired new opportunities for development. LÄS MER

  5. 5. Ett associationsskapande vägval? – Hur populärkulturella och idrottsliga ikoner kan fungera som medskapare av varumärkesimage.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Viktor Bertilsson; Anton Juhlin; [2014]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; varumärkesassociationer; ursprungsland; nationell identitet; kundbaserat varumärkeskapital.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Det är denna uppsats syfte att undersöka hur populärkulturella och idrottsliga ikoner genom varumärkessamarbeten kan fungera som en del i medskapandet av konsumenters uppfattning av ett varumärke. Frågeställningar: Vilka associationer skapar Volvos samarbeten med Zlatan Ibrahimovic och Swedish House Mafia hos konsumenter? Vilken roll spelar dessa associationer för hur konsumenter uppfattar Volvo som varumärke? Teori: Customer-based brand equity, brand image, brand associations, celebrity endorsement, samt country-of-origin. LÄS MER