Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ök

Detta är en M1-uppsats från KTH/Hälsoinformatik och logistik

Sammanfattning: Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. Denna process förinformationsutskick är inte automatiserad, vilket innebär att personer som jobbarpå NOC behöver göra det manuellt. I början av detta arbete har en litteraturstudieav tidigare arbeten gjorts för att samla in data och kunna öka kunskapen om hurautomatiseringen av processen för informationsutskick till kunden utförs.Intervjueroch läsning av befintlig dokumentation hjälpte till att samla in data och förstå processen. Efter det utvecklades en mjukvaruprototyp för att automatisera processensom skickar information till kunden om det aktuella tillståndet på nätet. Sedan genomfördes tester före automatisering och efter automatisering av processen för attkunna jämföra dem och göra en analys av resultaten som visade att NOC-avdelningen kan öka effektiviteten samt nyttan för både företaget och kunderna med automatisering av processen.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)