Erfarenheter och åsikter om videos : Instrumentlärare om videos som undervisningsmaterial

Detta är en Magister-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

Författare: Björn Lindgren; [2017]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: I en undersökning vars syfte är att lyfta instrumentlärares erfarenheter och åsikter om videos som undervisningsmaterial har fem informanter intervjuats. Materialet som samlats in presenterar efter analys informanternas erfarenheter och åsikter genom Koehler och Mishras (2009) TPaCK-modell. Det som framgår efter analys är informanternas olika vilja, intresse och kunnande för att involvera videos och deras erfarenheter och åsikter om att involvera videos i sin undervisning. I resultatet presenteras en gemensam åsikt om videos som en visuell resurs där åskådaren både kan se och höra. Videos främsta egenskap är också enligt informanterna att verka som en möjlig förlängning av lektionen. I diskussionen framgår dock att videos inte är någon självklar del av undervisningen utan hänger på instrumentlärares intresse, kunnande och vilja att involvera videos i sin undervisning. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)