Hur används CRM i ishockeyklubben VIK Hockey vars organisation definieras som en hybridorganisation : Hur används CRM i en hybridorganisation?

Detta är en Kandidat-uppsats från Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

Sammanfattning: Seminariedatum: 2013-05-30 Kurs: Mälardalens Högskola, FÖA300, Kandidatatuppsats i Företagsekonomi, 15hp. Författare: Sebastian Enlund & Daniel Kauppinen, Västerås. Titel: Hur används CRM i ishockeyklubben VIK Hockey vars organisation definieras som en hybridorganisation? Handledare: Angelina Sundström. Nyckelord: CRM, Customer Relationship Management, 7P, hybridorganisation . Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva användandet av CRM i en hybridorganisation. Detta kommer göras genom att studera VIK Hockeys användande av CRM. Metod: En kvalitativ metod har använts för att erhålla empirisk data som sedan analyserats tillsammans med de teoretiska resonemang som legat till grund för denna uppsats. Studieobjektet i denna uppsats har varit elitishockeyklubben VIK Hockey. Slutsats: Den slutsats som togs fram i uppsatsen är den att elitishockeyklubben VIK Hockey inte använder sig utav CRMs fulla potential, det finns stora möjligheter för organisationen att förbättra sitt användande av CRM.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)