En upplevelsebaserad värdskapsmodell : Utvecklad för Campus Piteå vid Luleå tekniska universitet

Detta är en Kandidat-uppsats från Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

Sammanfattning: Värdskap - konsten att få människor att känna sig välkomna. Värdskap blir ett allt viktigare verktyg för verksamheter runtom i världen och kan vara avgörande för ett företags överlevnad. Under vår utbildning till upplevelseproducenter förstod vi snabbt att värdskap är lika viktigt på en professionell nivå som i vardagen och valde därmed att intressera oss för att integrera upplevelseproduktion med värdskapet i vår vardagliga skolmiljö. Syftet med rapporten var att skapa en värdskapsmodell för Campus Piteå utifrån upplevelseproduktionsmodellen TEM-Total Experience Management. Studien bygger på en semikvalitativ semistrukturerad intervju med en nyckelperson från Luleå tekniska universitet som bland annat har hand om värdskapet på universitetets olika campus. Två fokusgrupper med studenter från olika utbildningar på Campus Piteå har också genomförts. Under intervjun och fokusgrupperna kom det fram att det värdskap universitetet ville förmedla inte upplevdes på samma sätt av de studenter som vi pratade med på Campus Piteå. Därför har vi i delstudie tre med en GAP-analys som utgångspunkt skapat en vad vi kallar värdskapsmodifierad version av TEM, utifrån resultatet av intervjun och fokusgrupperna.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)