Resursanvändning med Level of Detail i iOS

Detta är en Kandidat-uppsats från Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap

Författare: Simon Svensson; Renata Buzaité; [2017]

Nyckelord: iOS; LoD;

Sammanfattning: Denna rapport beskriver utvecklingen av en iOS applikation för att undersöka resursanvändningen vid rendering av 3D-objekt med och utan “Level of Detail” (LoD). Uppdragsgivaren är företaget ÅF i Karlstad. Vid körning av applikationen renderas ett högt antal 3D-objekt och utefter kamerans bana samlas mätdata in. Mätdatan, i form av resursanvändning av CPU och RAM samt FPS-prestanda, presenteras och analyseras i slutet av denna rapport. Våra resultat visar att med LoD krävs det mindre RAM, vilket innebär att mer komplexa 3D-objekt kan hanteras, men den visuella kvaliteten på dessa renderade 3D-objekt försämras något.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)