Destination Norrköping KB : Ett intranät, en företagspresentation och ett frågespel

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Institutionen för teknik och naturvetenskap

Sammanfattning: Denna rapport beskriver utvecklingen och skapandet av examensarbetet utfört på uppdrag av Destination Norrköping KB. Destination Norrköping KB är ett serviceföretag. Verksamheten kan sammanfattas i två huvuduppgifter - Marknadsföring och utveckling av Norrköping som besöksort samt försäljning, marknadsföring och utveckling av Louis De Geer konsert&kongress och Värmekyrkan. För att göra arbetet inom företaget effektivare skapades som examensarbete ett intranät och en cd-produktion, innehållande företagspresentation och frågesport, till företaget. Intranätet skulle användas i det vardagliga arbetet på företaget och cd- produktionen/frågesporten för att visa upp företagets bästa sida vid mässor och liknande evenemang. Frågesporten var tänkt som ett test på hur mycket betraktaren kan om staden Norrköping. Detta för att få fram företagets ständiga strävan att marknadsföra sin stad. Intranätet är tidsenligt och följer Destination Norrköpings hemsidas struktur och uppbyggnad. På ett intresseväckande och övergripande sätt marknadsför och informerar företagspresentationen företaget, medan frågesporten roar och underhåller. Materialet till både intranätet, cd-produktionen och frågesporten är hämtat hos Destination Norrköping KB och med hjälp av digitalkamera. Resultatet blev ett intranät som fungerar som en hjälpande hand i arbetet, och som har förenklat informationssökandet för personalen samt en cdproduktion som beskriver och visar upp företaget utåt.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)