Hur upplever kunder värde och förtorende av CSR? : En studie om tre olika CSR- initativ

Detta är en Magister-uppsats från Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

Författare: Valentina Dell Uva; Linda Sandberg; [2012]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Magisteruppsats i företagsekonomi, Handelshögskolan vid Örebro universitet, Marknadsföring, HT 2011  Författare: Dell´Uva, Valentina och Sandberg, Linda Handledare: Pia Lindell     Titel: Hur upplever kunder värde och förtroende av CSR?- en studie om tre olika CSR-initiativ. Nyckelord: CSR, Cause  related marketing, filantropi, sponsring, värde, förtroende samt relationer.Problem: Hur påverkar CSR-initiativen; filantropi, sponsring och CRMkunders upplevda värde och förtroende. Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera  kunders uppfattning  och attityder till de olika CSR-initiativen som företag kan arbeta med samt identifiera vilket värde och förtroende det tillför kunderna. Metod:  Vi har gjort en kvalitativ studie där vi har kombinerat semistrukturerade intervjuer med  en visuell kortsortering. Vårt syfte med intervjuerna var att öppna upp för diskussion och ge de åtta respondenterna möjlighet att reflektera över deras uppfattningar om CSR-initiativen samt nyckelorden värde och förtroende. Slutsatser: I vår slutsats har vi kommit fram till att de olika initiativen skiljde sig åt och  respondenterna hade även olika åsikter för samma initiativ. Filantropi gav högst förtroendekänsla till respondenterna, sponsring gav medelhögt värde och förtroende och CRM det högsta värdet men lägre förtroende. Det höga förtroendet ansåg de flesta respondenter berodde på det icke-kommersiella syftet. Respondenterna upplevda högt värde när de själva fick vara med och engagera sig

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)