The Real Deal : En kvalitativ studie som undersöker hur independent artister tänker kring verktyget autenticitet, och vilka faktorer som kan bidra till att skapa en autentisk grafisk profil

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

Sammanfattning: Syfte och forskningsfrågor Denna studie har till syfte att undersöka hur independent artister tänker kring verktyget autenticitet och vilka faktorer som kan bidra till att skapa en autentisk grafisk profil. Metod Studien genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod och grundar sig i en abduktiv ansats med deduktiva inslag. Studiens empiriska data utgörs av 6 semistrukturerade intervjuer med independent artister. Slutsats Autenticitet skapas naturligt genom artistens självständiga motivation, passion och drivkraft eftersom artisten tycker det är roligt att skapa musik och en visuell image. Artister kan vara autentiska samtidigt som de vill bli framgångsrika så länge det finns en balans och fokus på det kreativa skapandet.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)