Fastighetsmäklarföretagets marknadsföring och tilläggstjänster i tjänsteerbjudandet

Detta är en Kandidat-uppsats från Avdelningen för ekonomi

Sammanfattning: En av de största affärerna vi gör i livet är förmodligen då vi köper bostad. Idag råder det en relativt hård konkurrens bland både fastighetsmäklarföretag och fastighetsmäklare. Det gäller därför att leverera tjänsten bättre än konkurrenterna, för att kunna bli ett framgångsrikt fastighetsmäklarföretag på dagens marknad. Ett lyckat koncept kan då vara word-of-mouth, det vill säga rekommendationer. Studier visar att rekommendationer påverkas av kundlojaliteten som i sin tur påverkas av kvaliteten som tjänsten erbjuder, tillfredställelsen kunden känner samt kundnyttan. De flesta fastighetsmäklarföretagen har insett vikten av denna betydelse och erbjuder därför fler tjänster utöver själva kärnverksamheten som är att sälja en bostad. Tilläggstjänster blir helt enkelt allt vanligare, allt för att kunna tillfredsställa kunden till max.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)