Mottagandet av nyanlända elever i grundskolan : En kvalitativ studie om hur lärare tar emot nyanlända elever i grundskolan.

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

Sammanfattning: Syftet med denna studie är att få djupare kunskap om hur lärare arbetar för att inkludera nyanlända elever i skolan samt hur lärarna anpassar lektionerna efter nyanlända elevers behov. För att få svar på våra forskningsfrågor användes en kvalitativ metod. Vi intervjuade totalt åtta lärare från två olika skolor med sju intervjufrågor. Studiens resultat visar hur läraren anpassar lektionerna och inkluderar eleven i lektionen för att elevens inlärning ska kunna utvecklas. En del lärare hade svårt med att anpassa och inkludera de nyanlända eleverna under lektionerna.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)