Kundbemötande : Ur kundens perspektiv

Detta är en M1-uppsats från Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle; Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

Sammanfattning:

Vi ville ta reda på hur kunden vill bli bemött av personalen i en klädbutik. Vi har fokuserat på det personliga mötet mellan personalen och kunden. Vår rapport fokuserar därmed inte på fysiska produkter utan på personlens beteende och agerande gentemot kunden, utifrån vad den vill. Teorin vi har använt oss av speglar till stor del hur personalen ska bemöta, men inte hur kunden vill bli bemött. Vi valde att ta reda på kundens åsikter genom en enkätundersökning. För att göra rapporten mer specifik valde vi även att se på skillnaden mellan manliga och kvinnliga kunder. Vi studerade även skillnaden mellan olika åldersgrupper på kunder från 20 år upp till 49 år. För att underlätta för butikspersonalen att kunna bemöta just sin kundgrupp korrekt. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)