Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

Sammanfattning: Uppsatsens titel: Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy Seminariedatum: 2007-06-07 Ämne/kurs: FEK 582, C-nivå 10 poäng Författare: Henrik Gunnarsson, Claes Thenfors, Kristian Pennerman Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Fem nyckelord: Golf, innebandy, ungdomar, kreativ kommunikationsstrategi, varumärkesimage Syfte: Syftet är att ställa individuella idrotters förbund och föreningar mot lagidrotters förbund och föreningar för att se huruvida deras kreativa kommunikationsstrategi riktad mot ungdomar skiljer sig åt. Metod: Jämförande fallstudie av golf och innebandy. Datainsamling har skett genom kvalitativa telefonintervjuer med ansvariga inom respektive idrottsförbund och på föreningsnivå. Teoretiska perspektiv: Teorier med fokus på kommunikation, musik, varumärkesimage, kändisar och media. Slutsatser: Innebandyn arbetar mer målinriktat än golfen, med kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)