Hur skapar jag en välbalanserad multiplayer- bana till ett fps? : Reflektioner kring arbetsprocessen bakom

Detta är en Kandidat-uppsats från Institutionen för kommunikation och information

Författare: Johan Hjelm; [2008]

Nyckelord: Level-design; Multiplayer-bana; Unreal Tournament; Balans;

Sammanfattning: Denna rapport är av en reflekterande karaktär. Den förmedlar arbetsprocessen och resultatet av ett projekt som gjorts i kursen examensarbete i medier: Dataspelsutveckling vt 2008. Verket som rapporten grundar sig på är en bana gjord för Unreal Tournament 3 (Epic Games, 2007). Banan skall uppnå mina egenstipulerade krav för att en bana skall vara välbalanserad. Texten inleds med en beskrivning av arbetsprocessen och de olika stegen som genomgicks. Den börjar med idén och går vidare i flertalet olika steg till det färdiga resultatet. Därefter visas den färdiga banan upp i form av bilder. Sedan följer en diskussion om resultatet och de problem som uppstod i arbetsprocessen. Slutsatsen är att förutom några få undantag så har min arbetsprocess fungerat bra. Jag anser mig ha skapat en multiplayer-bana som lever upp till mina egenstipulerade krav för en välbalanserad bana.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)