Hur påverkar digitaliserad undervisning elevernas lärande i matematik? : En kunskapsöversikt.

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå från Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

Sammanfattning: Syftet med denna kunskapsöversikt är att ta reda på vad forskning säger om hur digitaliserad undervisning påverkar elevernas lärande i matematik. Digitalisering är något som tar allt större plats i elevernas vardag och så även i dagens skola. Därför är det av största vikt intressant hur digitala verktyg påverkar elevernas lärande. För att besvara vår frågeställning har vi tagit fram och analyserat relevant forskning kring ämnet. Resultatet visar att eleverna påverkas såväl positivt som negativt. Den positiva faktorn återspeglas i elevernas ökade motivation, medan den negativa faktorn snarare kan ses i hur de digitala verktygen används samt i lärares kompetens.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)