Organisationers påverkan på human resource management : En fallstudie över hotellkedjor i Kalmar

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

Sammanfattning: Den är studien avser en fallstudie över tre olika hotell i Kalmar. I studien har det undersökts vilka organisatoriska faktorer som påverkar frontlinjepersonalen på ett hotell. Human resource management har varit det största fokuset i studien. Det studien har kommit fram till är att de tre största och viktigaste aspekterna hos Scandic Kalmar Väst, Kalmarsund hotell och First hotel Witt när det gäller HRM är organisationsstruktur, motivation och till sist gästvänlighet. Organisationsstrukturen påverkar huruvida ett hotell som tillhör en större kedja kan arbeta med HRM och därmed motivation. Motivation är någonting som är viktigt för medarbetarna. De måste göra ett bra arbete för att kunderna ska bli nöjda och ha en bra upplevelse på hotellet. De tre största kategorierna i studien är väldigt sammanhängande och berör varandra genomgående i hela studien. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)