Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad
Sammanfattning: Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg Handledare: Olga Rauhut Kompaniets Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad. Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad? Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. Empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med hallchefer på padelanläggningar i södra Sverige. Slutsats: Resultatet visar att anläggningarna marknadsför sig via sociala medier, nyhetsbrev, WOM, Google och influencers. Av dessa marknadskanaler anser majoriteten av anläggningarna att sociala medier, nyhetsbrev och WOM är de viktigaste för att kommunicera med kunder. Gemensamt för alla padelanläggningarna är att dem differentierar sig med syfte att skapa mervärde för kunden. Anläggningarna skapar mervärde genom aktiviteter, priserbjudanden, sociala ytor och personalens bemötande.
HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)