Kreditkort och påverkan : Om påverkansfaktorer som leder till konsumenters agerande

Detta är en Kandidat-uppsats från Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

Sammanfattning: Syfte: Syftet med uppsatsen är att lyfta fram hur säljare aktivt arbetar med påverkansfaktorerna auktoritet och skrämsel vid försäljning av kreditkort och på vilket sätt faktorerna skapar intresse hos kunder att skaffa ett kreditkort. Vi vill även undersöka ifall vi kan se vilken av de två påverkansfaktorerna som är mest effektiv vid kreditkortsförsäljning. Metod: Undersökningen är baserad på en kvalitativ studie och vi har genomfört intervjuer med fem duktiga säljare från de största bankerna. Slutsats: Slutsatsen som studien har påvisat är att det finns tydliga kopplingar mellan utvalda faktorer och kreditkortsförsäljning. Vår undersökning visar även att det finns likheter i säljargumenten som skickliga säljare inom kreditkortsbranschen använder och dessa argument har betydelse när kunder påverkas.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)