THE GAME OF INNOVATION : En studie om att undersöka innovationsmognaden i organisationer

Detta är en Kandidat-uppsats från Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

Sammanfattning: Syfte: Kandidatuppsatsen har två syften som lyder: Skapa ett lämpligt verktyg för att undersöka organisationers innovationsmognad Utveckla innehållet i den metod som skapas för att undersöka innovationsmognad   Frågeställningar: Hur kan en prototyp skapas för att undersöka organisationers innovationsmognad? - Vilken undersökningsmetod anses mest eftertraktat för organisationer att delta i vid en audit? - Vilka beståndsdelar är viktiga i en innovativ organisation?   Metod: Metoden som använts för uppsatsen består av kvalitativa undersökningsmetoder i form av strukturerad intervjuer. Utöver detta har även en litteraturstudie gällande den innovativa organisationen gjorts som ligger till grund för innehållet i prototypen.   Slutsats: Slutsatsen resulterar dels i en enkätundersökning som ska användas för att  mäta innehållet i undersökningsmetoden, workshop, samt en prototyp i form av en spelplan. Spelplanen är uppbyggd utifrån den innovativa organisationen som vi tagit fram genom en litteraturstudie och innehåller diverse kategorier som är väsentliga när det kommer till innovation. Dessa delar utgörs i spelplanen av diverse spelmoment som ska få deltagarna att interagera och diskutera med varandra utifrån den egna organisationen.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)