Låt oss göra det tillsammans : Hur Medstop kan skapa värde tillsammans med sina kunder

Detta är en Kandidat-uppsats från Ekonomihögskolan, ELNU

Författare: Jenny Axelsson; Therese Hellborg; [2011]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Titel: Låt oss göra det tillsammans – Hur Medstop kan skapa värde tillsammans med sina kunder Kurs: 2FE07E, Examensarbete i marknadsföring, 15 hp Författare: Jenny Axelsson, Therese Hellborg Handledare: Michaela Sandell Examinator: Frederic Bill   Syfte: Då det blir allt viktigare för företag att ha en serviceinriktad syn på relationen med kunderna syftar denna uppsats till att skapa en förståelse för möjligheterna företag har att arbeta med co-creation of value som ett verktyg för att genom dialog och upplevelse i servicemötet stärka kundernas värde och därigenom relationen med dem.   Frågeställning: Hur kan Medstop stärka värdet för sina kunder genom att arbeta med co-creation of value? Metod: Uppsatsen utgår från ett hermeneutiskt förhållningssätt och analyseras kvalitativt. Empirin samlas in genom tre olika metoder: observation, enkäter och intervjuer. Under besöken på tre apotek genomfördes observationer samtidigt som enkäter delades ut till kunderna. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med tre egenvårdsansvariga. Slutsats: Medstop kan genom att aktivt lyssna på kunden få en större kunskap om kundens behov och önskemål. Denna kunskap kan de använda för att hitta rätt erbjudanden till kunden men även ge kunden en starkare upplevelse under besöket på apoteket. Nyckelord: co-creation of value, co-created dialog, servicemötet, value-in-use, value-in-offering, upplevelse, dialog

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)