NFT: En väg till kundengagemang : En kvalitativ studie om hur NFT kan användas i lojalitetsprogram.

Detta är en Kandidat-uppsats från Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

Författare: Emely Solis Sepulveda; Pavel Kerim; [2022]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: SAMMANFATTNING Datum: [2022-06-01] Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola. Författare: Emely Solis (00/01/16) Pavel Kerim (95/03/29) Titel: NFT: En väg till kundengagemang Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Lojalitetsprogram, NFT, Förtroende, Emotionell anknytning, kundengagemang. Forskningsfråga: Hur kan ett företag använda NFT för att uppnå kundengagemang? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur NFTs kan användas av företag i lojalitetsprogram för att uppnå kundengagemang. Metod: Kvalitativ forskningsmetod med en abduktivansats. Slutsats: NFT kan användas som den huvudsakliga belöningsstrukturen för att åstadkomma ökat kundengagemang. Den huvudsakliga egenskapen för detta ligger i den unika aspekten av produkten, då kunden upplever ett högre värde.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)