Kundfokuserad produktutveckling : Kundens påverkan på den textila produktutvecklingen och hur CRM kan förbättra detta

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

Sammanfattning: Syfte: Studiens huvudsyfte är att undersöka hur företag kan inkludera slutkonsumenten i produktutvecklingen inom den textila värdekedjan och hur CRM kan förbättra detta. Metod: Arbetet har en deduktiv ansats och både en kvantitativ och kvalitativ forskningsmetod har använts. Datainsamlingen har skett genom djupintervjuer och enkätundersökning. Resultat och Slutsats: Studien har undersökt hur villiga slutkonsumenter är att vara med och påverka den textila produktutvecklingen till det bättre genom bidragande av egna idéer. Efter datainsamling, djupintervjuer och enkätundersökning visar studien att användning av CRM- villkor är nödvändigt att implementera för att textila aktörer ska fortsätta vara aktuella på marknaden.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)