Half Acute : Spelprojekt till Swedish Game Awards

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

Sammanfattning: I denna rapport kommer vi att beskriva vår process för att utveckla ett spelprojekt som vårt examensarbete genom att vara med och tävla i Sveriges största spelutvecklartävling för studenter, Swedish Game Awards. Spelet handlar om personen Kurt, som har bestämt sig för att ge sig ut för att rädda efter sin kidnappade hund.   I denna rapport förklarar vi hur vi gick tillväga när vi fortsatte utvecklingen av ett spel samt vilka verktyg och metoder vi använde för att fullborda uppgiften, både genom de krav som ställdes från Swedish Game Awards och de krav vi bestämde själva. Vi beskriver de motgångar vi hade och hur vi lyckades lösa problemen. Slutligen kommer vi även redovisa vårt resultat och diskutera kring utvecklingen av spelet, samt dess utvecklingspotential för framtiden.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)