Implementation av High fantasy i Steampunk-koncept

Detta är en Kandidat-uppsats från Institutionen för kommunikation och information

Sammanfattning: Syftet med detta arbete är att undersöka om man med utgångspunkt i Steampunk-genren inom datorspel, kan göra en implementation av stereotypa High fantasy-element och hur det kommer att uppfattas av Steampunk-entusiaster. Kommer de överhuvudtaget att märka skillnaden och om så är fallet, hur pass stor inverkan tycker de att implementationen har? För att undersöka detta så skapades två karaktärskoncept, en man och en kvinna. Dessa karaktärer utrustades sedan med fyra uppsättningar karaktäristiska kläder och föremål från Steampunk-genren. Sedan lade jag till två stereotypa detaljer från High fantasyn på varje karaktär. Dessa koncept presenterades sedan för ett antal informanter som var insatta i ämnet Steampunk, i form av semistrukturerade intervjuer.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)