Fallguld : Grafisk identitet för chutneyprojektet Fallguld

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

Sammanfattning: Varje år slänger vi i Sverige flera ton ätbar mat för att den inte har det rätta utseendet eller för att bäst-före-datumet närmar sig. Det är varken ekologiskt eller ekonomiskt hållbart. Maten skulle kunna användas till något bättre. Genom att koka chutney på frukt och grönt, som butikerna annars skulle slänga, får maten en andra chans. Projektet Fallguld är ett samarbete mellan kooperativet Macken, Växjö Kommun, Sveriges Lantbruksuniversitet, Coop Oxtorget och ICA Maxi Växjö. Jag har tagit fram den grafiska identiteten åt projektet i form av logotyp, etiketter och marknadsföring samt undersökt hur man ger värde åt något som anses vara värdelöst. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)