Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln

Detta är en M1-uppsats från Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

Sammanfattning: Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. Både kunderna och företag ser högt värde i relationer och direkt kommunikation. Marknadsföring men även strategier har gått från de traditionella formerna till allt mer digitaliserade. Denna studie kommer genom en fallspecifik undersökning av fyra företag inom detaljhandeln undersöka vilken kunskap samt åtgärder har dessa företag använt för att förbättra kommunikationsstrategi samt deras försäljning och vilka resultat har det gett. Studien är av kvalitativ karaktär och baseras därmed på resultat från empiriinsamling i form av intervjuer som kommer stödjas med relevant teori i form av tidigare studier och litteratur. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)