Framgång på nätet - En studie om Let's Deals kundvärdeskapande

Detta är en Kandidat-uppsats från Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

Författare: Markus Landén; Richard Milch; [2016-09-05]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Bakgrund: Marknaden förändras hela tiden och idag är konsumentens åsikt viktigare än någonsin. Marknaden har blivit mer centrerad kring konsumenten vilket har lett till att konsumenterna har stor inverkan på vad produkterna ska ha för funktioner. Det finns olika modeller för att förstå vad kunden anser vara viktigt och få fram kundvärde, men i den snabbt utvecklande E-handeln är området relativt nytt. Let’s deal verkar på e-handelsmarknaden och är marknadsledande inom deras segment, Let’s deal tror den lyckade etableringen har att göra med att kunderna sätts i fokus. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur Let’s deal jobbar för att anpassa sig efter den ständigt förändrade E-handelsmarknaden för att vara marknadsledande samt undersöka hur man som konsument tänker vid val av E-handelsleverantör Metod: Abduktiv metod tillämpas i uppsatsen. Teorier för att få fram grundläggande fakta och observationer för att lära sig om E-handeln. För uppfyllande av syfte genomförs en intervju med Let’s Deal för att undersöka företagsperspektivet och insamling av data från Trustpilot har sammanställts för konsumentperspektivet. Slutsatser Efter genomförd studie anser vi att det finns mer att ta i beaktande än den teorin som finns angående kundvärde och hur man kan vara framgångsrik på E-handelsmarkanden. Vi har bland annat kommit fram till att kunderna efterfrågar hög säkerhet vid betalning, bra ångerrättshantering och lyhördhet från företaget. Let’s deal satsar mycket på sin kundtjänst, något som har fått genomslag och som kunderna uppskattar. Det anser vi har legat till grund för Let’s deals framgång.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)