Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat

Detta är en M1-uppsats från Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

Författare: Sanna Munkbo; Malin Nilsson; [2010]

Nyckelord: brand building;

Sammanfattning: Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. Det måste finnas ett helhetskoncept som är genomgående i allting som rör företaget. Syfte: Syftet med vårt arbete är att hjälpa Capri Collection att stärka sin varumärkesprofil och bättre nå ut till befintliga och nya kunder. För att kunna genomföra detta behöver vi svara på följande frågor:Frågeställningar: 1. Hur uppfattar anställda, kunder och återförsäljare Capri Collection idag?2. Vad kan vi göra för att stärka företagets varumärkesprofil och öka antalet kunder?Metod:Enkätundersökning hos kunder. Intervjuer med återförsäljare, anställda och ägare. Hjälp från handledare. Informationsinsamling från litteratur, internet samt föreläsningar. Resultat:Framtagning av åtgärder som kan stärka varumärket:-En ny affärsplan -Ett förbättrat helhetskoncept-Utformning av marknadsföringsmaterial-Mer fokus på återförsäljarna-Förändring av webbförsäljningen

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)