Intern marknadsföring och Kundrelationer - hur förhåller sig dessa till varandra

Detta är en Magister-uppsats från Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

Sammanfattning: Titel: Intern Marknadsföring och Kundrelationer – hur förhåller sig dessa till varandra? Sökord: Intern marknadsföring, kundrelationer, relationsmarknadsföring Problem: Hur förhåller sig ett företags interna marknadsföring till dess kundrelationer? samt: Hur förhåller sig företagets kundrelationer till dess interna marknadsföring? Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå och förklara hur företaget Leine & Linde AB:s interna marknadsföring samt deras kundrelationer förhåller sig till varandra. Metod: Uppsatsen bygger på teori kring intern marknadsföring och kundrelationer samt en kvalitativ fallstudie med undersökning på ett svenskt företag, Leine & Linde AB. Slutsats: Slutsatserna från studien visar att den interna marknadsföringen och kundrelationerna förhåller sig till varandra genom påverkan mellan olika faktorer för de olika ämnesområdena. Förhållandet kan även ses börja från kundrelationerna, då fallföretaget Leine & Linde inte gjorde något utan ett kundbehov.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)