"Vill man komma framåt är det liksom bara att hojta till" : En studie om hur delaktighet, motivation och intern kommunikation kan ses som viktiga delar av en organisationskultur

Detta är en Kandidat-uppsats från Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

Sammanfattning: Detta är en fallstudie som genomförd på en organisation med cirka 30 anställda. Studien bygger på kvalitativ forskning i form av nio intervjuer med olika medarbetare inom organisationen samt en dokumentanalys av organisationens personalhandbok och verksamhetsregler. Syftet med studien är att undersöka hur delaktighet, motivation och intern kommunikation förstås som viktiga delar i organisationskultur och identifiera vilka samband det finns mellan de tre begreppen kopplat till den organisationskultur som råder. Det är medarbetarnas egna berättelser om deras åsikter och känslor som ställs mot vald teori inom delaktighet, motivation och intern kommunikation i resultatanalysen. Resultatet visar på att medarbetarna har en positiv inställning till organisationen. Medarbetarna känner till viss del delaktighet och motivation men att det finns bristande kunskaper gällande den interna kommunikationen.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)