Ännu ett pedagogiskt perspektiv på kompetensutveckling : en fallstudie på lasarettet i Ystad

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Pedagogik

Sammanfattning: Hur ser personal på operations-, anestesi- och akutavdelning på kompetensutveckling i samband med införande av ny teknik? Kvalitativ fallstudie med en tolkande ansats utförd med hjälp av semi-strukturerad, tematiserad intervjuguide. Individuella- och gruppintervju utförda i samtalsform kring teman, inspelade, transkriberade och därefter tolkade och sammanställda. Deltagarna är företrädesvis mellanchefer eller innehar någon form av ledarroll. Det finns ett behov av mer utbyte av kunskaper medarbetare emellan. Mer branschanpassad forskning, om kompetensutveckling inom vården, behövs för att finna optimala metoder. Speciellt vad avser kompetensutveckling med hjälp av, och på grund av: ny teknik.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)