"Ta mig i handen, vi gör det tillsammans"

Detta är en Magister-uppsats från Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

Sammanfattning: Syftet med denna studie är att synliggöra den grundstruktur lågstadielärare använder sig av i sin undervisning, samt vilka didaktiska strategier som ligger bakom den. Utifrån frågeställningen konstruerades en intervjuguide, som grund till de semistruktureraden intervjuerna. Studien innehåller detaljerade beskrivningar från intervjuer med 6 lågstadielärare, utifrån grundstrukturen i deras undervisning och didaktiska strategier bakom den. Med hjälp av analysverktyget tolkades resultatet utifrån tre kategorier: klassrumsorganisering, lärandestöd och emotionellt stöd. Resultatet synliggör olika didaktiska strategier som ligger bakom planeringen av grundstrukturen i undervisningen för lågstadiet.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)