Möjligheter och hinder med ett lekpedagogiskt arbetssätt : En intervjustudie om pedagogers erfarenheter av att arbeta lekpedagogiskt

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

Sammanfattning: Syftet med mitt examensarbete är att undersöka vad pedagoger i förskolan har för tankar och erfarenheter utav att arbeta med lekpedagogik? Vad anser de är möjligheterna och finns det några hinder med arbetssättet? I min undersökning har jag använt mig utav semistrukturerade intervjuer vilket betyder att intervjufrågorna är formade så att deltagarna får utrymme att besvara och tolka frågorna utifrån deras egen uppfattning av omvärlden. Med hjälp av en utformad intervjuguide har jag skapat frågor som berör olika områden som är relevanta för min undersökning. Mitt resultat visar på att pedagogerna tycker att det är riktigt roligt att arbeta lekpedagogiskt, de har viljan och engagemanget, men det är praktiska hinder såsom tid- och personalbyten som gör att de inte kan arbeta med det i den utsträckning som de skulle vilja.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)