Mötesrum & story : Hur ett mötesrum kommunicerar ett budskap

Detta är en Kandidat-uppsats från Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

Författare: Emma Karlsson; [2018]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Den här studien handlar om hur man med hjälp av teorier (där ibland storytelling) kan förstå en verksamhet och med hjälp av utfromningen skapa en tydlig helhet. Samt att skapa en känsla av förtroende hos kunder och stolthet hos medarbetarna. Rummet som det handlar om är ett mötesrum i Näringslivsenhetens kontor i Eskilstuna. Rummet stämmer inte längre överens med verksamhetens inriktning och värderingar, därför kommer detta rum vara utångspunkten. Även korridoren som gränsar till rummet har fått en ny design. De behov som finns och det befintliga rummet har undersökts med hjälp av metoder som intervju och platsanalys. Resultatet av det var att användarna upplever att rummet inte uppfyller målet om att förmedla en tydlig verksamhet d.v.s deras nya inriktning av verksamheten. Detta problem har studerats med hjälp av teorier och metoder som står till grund för designförslaget som har skapats. Designförslaget kommer förhoppningsvis lösa de problem som finns. Designförslaget bidrar till en tydligare uppfattning av verksamheten i deras konferensrum och skapar möjligheter för verksamheten att hålla ”Goda hållbara möten”. För att kommunicera en lämplig identitet har den grafiska profilen och önskemålen för funktioner och behov beaktats.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)