Singaporemodellen The Singapore model : – en modell förundervisning i matematik – a model for teaching mathematics

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Malmö universitet/Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik (MTM)

Sammanfattning: Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka vad Singaporemodellen innebär och vadsom är karakteristiskt för modellen. För att vi skulle kunna göra en kunskapsöversikt valde viatt fördjupa oss i Singapores matematikhistoria och vad som karakteriserar modellen. Eftersomdet i Sverige saknas relevant forskning om Singaporemodellen var det aktuellt för oss att se hurandra länder har gjort och med hjälp av det skapa en bild av vad modellen kan ha för betydelsei den svenska skolan.Vår digitala bakgrundsundersökning i sökmotorerna ERIC via Ebsco och GoogleScholar, resulterade i en variation av vetenskapliga artiklar som vi valde ut för att jämföra ochanalyseras. Resultatet av våra vetenskapliga artiklar gav en förståelse för hur Singaporesutbildningssystem i matematik är uppbyggt och hur man ständigt håller en hög standard på sinutbildning. Forskningsresultaten från andra länders implementering av Singapores matematikhar gett framgångsrika effekter.Påföljden av de vetenskapliga artiklarna har resulterat i att Singaporemodellen och desssärskilda struktur bidrar till ökade kunskaper i matematik för elever och hade varit till fördelför lärare i Sverige att ta efter.  

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)