Klimatsmart snabbmat : En studie av Max gröna positionering

Detta är en Kandidat-uppsats från Företagsekonomiska institutionen

Sammanfattning: Denna uppsats handlar om hur dagens klimatsituation har blivit enmarknadsföringsfråga. Företag kan positionera sig som det gröna och medvetnaalternativet och på så sätt attrahera nya kunder. Det denna uppsats vill undersöka är omdenna trend även har nått en bransch som inte är lika förknippad med miljöproblem. Idetta fall valdes hamburgerrestaurangen Max för att undersöka detta. Företaget har enomfattande miljösatsning och frågan var om denna satsning var ämnad för att attraheranya kunder och om miljövänlighet var något som prioriteras vid val av restaurang. Deviktigaste anledningarna till miljöarbetet var företagets egen vilja till förändring samt föratt undvika en framtida konkurrenssituation. Resultaten visar också på att detta inte är enbransch där miljövänlighet är prioriterat bland konsumenterna.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)