Frivilligorganisationen KRIS och Unga KRIS som arbetsplats : - en arbetsplats med lärande i fokus.
Sammanfattning: Bakgrund: En kvalitativ studie av arbetslivspedagogik i en särskild kontext vid en arbetplats med dubbla funktioner, arbetsplatsen är delvis rehabiliterande utöver sin funktion som arbetplats. Syfte: I studien belyses expansivt lärande utifrån möjligheter som kan finnas i den undersökta organisationen. Studien syftar till att belysa lärande möjligheter inom organisationen KRIS och Unga KRIS, Halmstad. Beskrivning sker utifrån ett medarbetarperspektiv. Metod: Studiens empiriska material insamlades genom en enkät med Cultural- Historical Activity Theory (CHAT). Vilken används som teoretisk utgångspunkt i studien. Ytterligare empiri insamlades genom ett samtal inspirerat av Change Laboratory (CL). Resultat: Studien visar att organisationen som helhet har ett gott arbetsklimat och att medarbetarna på KRIS och Unga KRIS, Halmstad har goda möjligheter att påverka och utveckla organisationen. Vidare visar studien att medarbetaren efter tre års tjänstgöring hos tidigare nämnda organisationer ska vara redo för den reguljära arbetsmarknaden. Implikation: Organisationen KRIS och Unga KRIS, Halmstad bör arbeta för att förbättra lärlingssystemet smat att tydligare arbeta med lärande i syfte att erbjuda medarbetaren attraktiv kompetensutveckling med anledning utav organisationens målsättning för sina medarbetare.
HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)