Hållbar vision utan hållbar kommunikation? : En kvalitativ intervjustudie som antar ett medarbetarperspektiv och undersöker hur hållbar den strategiska kommunikationen på Naturbruksförvaltningens intranät är.

Detta är en Kandidat-uppsats från Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning: "Hållbar vision utan hållbar kommunikation?" är en studie med syfte att undersöka hur hållbar den strategiska kommunikationen är utifrån medarbetarnas uppfattningar, engagemang och tillfredsställelse. Studien har valt att fokusera på Naturbruksförvaltningens intranät, eftersom organisationen är geografiskt utspridd och fokuserar på hållbar utveckling. Studiens insamlingsmetod är en intervjumetod där tio stycken yrkeslärare intervjuas och studiens analysmetod är en tematisk analys. På det empiriska materialet appliceras teorin Uses and gratifications där underkategorierna informaiton och social tillhörighet samt frågan "Vad gör publiken med medierna?" tillämpas. Till sist appliceras begreppen push and pull media, tillfredsställelse, identitet och medarbetarengagemang på det empiriska materialet. Resultatet visar att den strategiska kommunikationen på intranätet inte är så hållbar som den skulle kunna vara av flera olika anledningar, främst utifrån yrkeslärarnas perspektiv men också utifrån teorin om Uses and gratifications. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)