En vit fläck på kartan : En studie om destinationsutveckling

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

Sammanfattning: Det var efter jubileumsåret resan tog fart, på riktigt. Det var perfekt läge för staden att hitta nya vägar till framgång. Turismen blomstrar under sommarmånaderna - men nu återstår möjligtvis en förändring för att fortsätta att utvecklas genom att locka nya besökare och resurser till kuststaden Kalmar. Med den omtalade TALC-modellen kommer en jämförelse att upptäckas i samband med de fyra betydelsefulla kategorierna inom fenomenet destinationsutveckling. Kategorierna är Marknadsföring, Konkurrens, Samarbete och Ekonomi. I denna fallstudie kommer intressant data från forskning angående fenomenet blandat med relevanta intervjuer leda till diskussion om TALC-modellen verkligen är giltig på destinationen och huruvida Kalmar ska fortsätta arbetet mot ett framgångsrikt destinationsutvecklingsarbete. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)