Byte av Ärendehanteringssystem : - Förstudie och REST API av kund-databas

Detta är en M1-uppsats från Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

Sammanfattning: Leeroy Group AB är ett IT-produktbolag i Sundsvall som även sköter support för sina produkter. Detta görs i ett egenutvecklat ärendehanteringssystem som under tid utvecklats och skräddarsytts efter verksamhetens behov. Leeroy är nu ute efter ett kraftfullare ärendehanteringssystem som skall ge möjlighet att ta hand om fler ärenden ju mer företaget växer. Detta examensarbete har inkluderat en grundlig förstudie bland de anställda på Leeroy. En kartläggning av krav och behov som finns för Leeroys' supporthantering har gjorts och sammanställts till en kravspecifikation. Leeroy har valt att titta på två stycken utvalda ärendehanteringssystem: Jira Service Desk och Zendesk. Utifrån den kravspecifikation som framkommit görs en dokumentations-inhämtning baserat på dessa krav och behov, för att sedan kunna presentera ett lämpligt alternativ för Leeroy. För att sedan ytterligare göra detta byta till en smidigare process har ett REST API och enklare webbapplikation utvecklats för att kunna hämta in kund-data från den befintliga kund-databasen. Webb-applikationen kommer att fungera som en koncept-applikation där man med sökning mot butiksnamn eller butiksnummer får ut all relevant information som Leeroys' supportanställda behöver.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)