Intranät 2.0 i IT-konsultbolag

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Institutionen för informatik

Sammanfattning: För IT-konsulter, som spenderar mycket tid ute hos kund, är känslan av organisationstillhörighet inte självklar. Denna studie syftar därför till att undersöka hur en IT-konsult, som spenderar mycket tid ute hos kund, upplever att intranätets sociala funktioner kan främja organisationstillhörigheten den känner gentemot sitt konsultbolag. Studien har en kvalitativ ansats för att få en ökad förståelse om IT-konsultens upplevelser genom intranätet. Genom att intervjua fyra IT-konsulter med gemensam arbetssituation kommer studien att föra samman litteratur om kommunikation, organisationstillhörighet och intranät 2.0. Det presenterade resultatet visar på att intranät 2.0 upplevs vara positivt för att främja organisationstillhörighet, samt att vissa funktioner bidrar mer än andra.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)