Organisering av strategiskt arbete på eventbolag : Implementering avförändring i eventorganisationer

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

Sammanfattning: I en värld som snurrar allt snabbare och med ständiga krav på effektivisering, måste du som företag vara uppmärksam på både yttre och inre krafter som påverkar ditt företag och dina resultat. Världen är föränderlig och som företag måste ett öra riktas mot marken för att kunna lyssna in förändringar i världen runtomkring. Som företag måste du ha förmågan att utvärdera dig själv och ditt arbete och se hur du kan anpassa ditt arbete, arbetssätt, personalhantering, hållbarhet, ekonomi, osv. för att vara det bästa företaget du kan vara. Dels för att vara attraktiv mot kunder och för att locka till dig, och behålla, den bästa personalen. Att ta fram en struktur som förbättrar och effektiviserar implementeringen i organisationer som lever i ständig förändring kan spara företaget mycket tid, resurser och kostnader. Kan man då även hitta ett sätt för implementering som fungerar för att bryta ner och använda i många slags organisationsstrukturer för att effektivisera, har vi hittat ett arbetssätt för att lättare få ett företag att kunna fortsätta vara konkurrenskraftigt inom sin bransch trots att omvärlden kräver ständig förändring för att hålla sig kvar i spelet. Att som ledare vara mottaglig för omvärlden, samt strömningar inom den egna organisationen, är av största vikt för att dels hitta en effektiv struktur för arbetet, och dels för att förankra en positivföretagskultur. Denna empiriska studie fokuserar på hur strategiskt arbete organiseras på eventbolag, vilka faktorer som påverkar strategiarbetet samt hur dessa faktorer påverkar.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)